duminică, 6 iulie 2014

”Martorii de la Gărâna” intră în Săptămâna Mare a Jazzului

Gata! Lungul post de jazz a luat sfârșit.
După un an în care am păcătuit ascultând muzică de dulce păgână, a venit momentul purificării.
Începe Săptămâna Mare a Jazzului. 
Ne vom purifica și vom cere iertarea păcatelor că am ascultat pe iPod prin metrou sau în mașină, sau pe la birou tot felul de muzici păcătoase.
Că ne-a scăpat la ceas de seară câte un slow romantic. 
Că ne-am amuzat ascultând vreun text idiot cu ”La mare, la soare”.
Că am stat până după miezul nopții ascultând antimuzica de la Eurovision.
Că am bârfit-o până spre dimineață pe câștigătoarea ”femeie cu barbă”.
Că am fost victimele stereotipurilor religioase și ne-am închinat la microfoane și chitări zgomotoase.
Eu mă și autodenunț: am rezistat 10 minute, în parcul IOR din București, la un concert electoral cu... mi-e și rușine să spun (mă veți renega, poate mă veți și arde pe rug!). 
O să râdeți de mine: am fost și la vot!

Am păcătuit! Am ales căi facile de distracție, am ales, cu sau fără voia mea - și nu m-am opus, antimuzica și nemuzica. Și nu doar o singură dată! Am ales un anturaj greșit și mă căiesc pentru asta!
Implor Zeul Jazzului să mă ierte, și pe mine, și pe cei care au păcătuit la fel ca mine în fața Lui un an de zile luând cuvântul jazzului în deșert, și rog să nu răstoarne potopuri peste noi, acolo, sus, în Semenic.

Intrând acum în Săptămâna Mare, jur solemn, ca din data de 14 iulie 2014, să fiu mai atent cu ce voi face cu viața mea în anul care se va scurge până la ediția viitoare a Festivalului de la Gărâna.

Până atunci, în această Sfântă Săptămână, promit să asist sâmbătă seara la pogorârea în Poiana Lupului a Prea-Fericitului muzician Tony Levin alături de Fericiții Lui Îngeri Adrian Belew, Pat Mastelotto, Markus Reuter, Tobias Ralph și Julie Slick, demni discipoli ai cuviosului Robert Fripp, autorul Evangheliei după King Crimson.

Purificarea mea sufletească va începe de joi 10 iulie. Mă voi închina la prea-iubitul saxofon al lui Andy Sheppard, la contrabasul lui Michel Benita și la tobele lui Sebastian Rochford.

Voi asista vineri smerit la sfânta înălțare pe scenă a lui Joey Defrancesco cu prea-ascultătorul său Hammond întru aducere aminte a momentelor de prea-fericite sunete cerești.

Spovedania finală o voi face duminică în fața celei de-a treia pogorâri la Gărâna a lui Mike Stern.

Promit solemn să ascult zeii jazzului scandinav pe care pogorâtorul-șef Marius Giura ne-a învățat cu răbdare și înțelepciune să-i înțelegem.

Între timp voi face pelerinaje la Brebu Nou, Lindenfeld și Trei Ape.

Dacă noi, Martorii de la Gărâna, vom respecta învățăturile și nu vom mai păcătui peste an, vom schimba lumea și vom intra, în sfârșit, în dictatură - DICTATURA BUNULUI-SIMȚ ȘI A BUNULUI-GUST!








3 comentarii:

Bilanț dezamăgitor la JO de la Tokyo. Sportul românesc, în picaj

  „Salba de medalii” olimpice s-a întors în 1952 Înaintea plecării delegației României la Jocurile Olimpice de la Tokyo, obiectivul principa...